Grönt e skönt

Jag talade om en struthätta in the making och här är en liten bild på tyget. Den kanske, eller kanse inte, blir färdig i helgen. Beroende på vad jag känner för att jobba på. Idag är jag mest sugen på att sy tunna blusar och toppar att ha nu när det är så varmt ute.



Varför tycker alla att sommarn är så bra egentligen? Ljust dygnet runt är ju skönt, och att inte behöva ha massor med jacka och mössa och sådant, men jag föredrar nog mulet och kanske ett lätt duggregn framför stekande sol. Plus att det borde finnas ett bälte/en sele med en magnet eller något som går ner mellan benen som man kan ha över klänning/kjol när man cyklar så att den inte blåser upp. Då skulle jag vara hyfsat nöjd med värmen också.

Jag vill sy en vårjacka också, både den rosaröd-rutiga jag pratat om och en kortare 1600-tals inspirerad variant så att det inte blir lika mycket tyg att släpa runt på, som i en trenchcoat vilket jag har nu, när man blir varm. Jag har ju de perekta tygerna, nu behöver jag bara lite tid =)

Kommentarer
Postat av: webby

Ah, det där tyget var läckert. Det blir en liten lyxig variant av struthätta kan jag tänka mig.

2010-06-06 @ 21:20:13
URL: http://webbynsprojekt.wordpress.com/
Postat av: Malin

Ja, jag sydde färdigt den i helgen nu och kände mig som en liten alv-drottning-ranger eller nått =)

2010-06-06 @ 23:44:04
URL: http://malinkansy.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag håller med dig fullständigt om sommaren! Jag tycker den är perfekt när det ännu inte är så varmt i luften. Om solen värmer men det är lite kyligt i skuggan liksom. Och så måste det fläkta!



Den där med att hålla ner kjolen när man cyklar tycker jag du ska fila lite mer på. Det behövs och vem vet, du kanske kommer på något som gör dig sådär äckligt rik ;)

2010-06-10 @ 11:24:39
URL: http://thiefoftime.wordpress.com
Postat av: Malin

Hmmm... äckligt rik låter lockande =)

2010-06-10 @ 17:15:06
URL: http://malinkansy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0