Korsettfreak, vem jag?

A COMPLETE AND PRACTICAL METHOD
on
DESIGNING, PATTERNMAKING AND GRADING
for
Girdles, Corsets, Corselettes, Bandeaux, Brassieres, Inner Belts Health Belts, Maternity and Surgical Corsets
with
Special Measurements for Short and Stylish Stouts


När jag tittade på mitt sy-forum idag så hade en vänlig själ postat en länk till den här sidan som jag citerat ovan. Jag tyckte det va så roligt/intressant för att den är gjord för "Short and Stylish Stouts", alltså sådana som jag! Någon dag när mina ögon inte är trötta och helst vill gömma sig så ska jag läsa igenom sidan, som egentligen är ett helt verk om hur man designar och gör mönster till korsetter helt enkelt, publicerat 1933 om jag fattat det rätt. Det ska bli spännande.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Short and stylish stouts, wonderful! Det brukar inte vara modellen annars.

2010-02-02 @ 20:29:53
URL: http://thiefoftime.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0