Tyger och... tårta?

Det va kostymrep nu i helgen men en Malin var för trötter efter så mycket jobb så hon stannade hemma. Imorgon blr det full fart igen, jag ska sy färdigt några gördlar och näsdukar till showboys. Gördlarna blir riktigt snygga, vilket gör jobbet mycket kul.

Jag hoppas hinna med lite hemliga projekt också den här veckan och kanske titta på tyg till sänghimmel. Jag har hittat en rätt så prisvärd organza i rött med lite svart skiftning så den blir lite mörkare. Det kan vara snyggt, undrar bara om den kanske glänser lite för mycket metalliskt. Organza är alltså ett mycket skirt tyg som är halvtransparent. Just den här är sydd i två färger, som sagt, dominant rött med lite svart i. Jag funderar på att söka hitta en chokladbrun organza att kombinera med eller kanske något orange-gul aktigt att bryta upp med. Alternativt ska jag kika efter chiffong, det tror jag kan bli snyggast egentligen.

Vill bara säga att vi är i slutet av September! Lite för att konstatera för mig själv att det verkligen är så, augusti for förbi fort så fort och nu är det nästan jul. Nästan :) Imorgon ska jag spela rollspel igen. Juha's eget, det ska bli skoj och nästa måndag så blir det nog ett möte angående shadowrun. Funderade på att spela troll men det blir nog en alv ändå, de är ju så fina och 2,5 meters trollen va tydligen inte så bra på att smyga. På tisdag ska jag bli ett år äldre på en gång också, undrar om jag får glasstårta då?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tänk att man kan bli ett helt år äldre på bara en dag :)

Ha en bra födelsedag!

2009-09-21 @ 19:32:38
URL: http://thiefoftime.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0