Titta vad jag hittade

Kikade igenom "mitt" sy-forum idag, något jag inte gjort på väldigt länge, och hittade något väldigt spännande. Som alltid gick jag specifikt in på avdelningen för korsetter(jag ja är en sy-nörd) och där hade någon postat  en länk till en blogg. Bloggen handlar om en kvinna som har som mål att sy alla korsetter ur Nora Waugh's bok "Corsets and crinolines." Den boken kan man bara älska så givetvis var jag tvungen att kika på bloggen.

Bara av banneret börjar jag gilla bloggen och när jag tittar vidare blir det bara bättre och bättre. Hon verkar ha sytt ett par stycken än så länge, själv har jag sytt en modell nio gånger och en annan modell halvfärdigt. Det ska bli skoj att se om hon gjort samma som jag och hur hon löste det. Jag har redan, efter att ha läst om en korsett, hittat tips som jag gillar och kommer tänka på i framtiden och även sett saker jag aldrig skulle göra på samma sätt.

Men en sak är säker, jag kommer att följa hennes blogg med intresse. Kanske kommer jag att söka göra en liknande blogg om boken "The evolution of Fashion" av Hill & Bucknell, någon gång. Från medeltiden till är 1900 ser kläderna delikata ut och det finns alltid en outfit för kvinnor och en för männ för varje år, i boken. Men det blir nog ett framtida eller ett långtida projekt vid sidan av allt annat som vill sys. Nu har jag i alla fall fått inspiration och det är en nyckel till framgång, eller hur?



Kommentarer
Postat av: Hanna

O jag gillar! Jag kolla båda bloggen och böckerna :)

2009-10-02 @ 11:04:39
URL: http://thiefoftime.wordpress.com/
Postat av: Jo

You sewed the same one nine times?! I love it. I'm coming to you with questions when I hit that one. Thanks for the mention and the link!

2009-10-06 @ 18:43:10
URL: http://www.bridgesonthebody.blogspot.com
Postat av: Madelene

vicktigt.blogg.se :D

2009-11-05 @ 15:32:20
URL: http://vicktigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0