En hand just nu

Nu har jag i alla fall börjat att fippla med mönstret till min kappa. Eller ja, vad som ska bli ett grundmönster till en kavaj som jag sen kan ändra på till vilken slags figursydd kappa jag vill. Jag har kommit så långt att jag har sytt toilen färdigt. Nu kanske inte sex delar låter så mycket men det känns desto mer när fyra av dem har två insnitt var som jag markerade på fel sida. Jag drog nämligen dit markeringar med en sporre och markeringspapper och då passade jag på att dra dit bystviddslinjen, midjeviddslinjen, stussviddslinjen och mitt fram också, vilka jag vill ha utåt när jag provar av kavajen sen så att jag vet att de går horisontellt respektive lodrätt och inte lutar.

Som ni kanske gissade av den sista meningen så har jag alltså inte provat av toilen än och det beror helt enkelt på att jag dels gjort andra saker tätt inpå jag sytt färdigt och dels på att jag känner mig lite förkyld. När jag är förkyld vill jag helst ha en mysig tjocktröja på mig så att jag kan vara varm och vill inte hålla på att prova kläder.

Jag har däremot inte tagit det helt lugnt idag då jag har varit på utflykt med min man till OBS(coop forum) ute i ingelstad för att se hur butiken var där och för att handla lite kött. Innan det hade jag dessutom energi till att sy färdigt två tvättpåsar av egen design så nu slipper vi ha smutstvätten i papperspåsar från konsum.

Efter utflykten orkade jag även med att dammsuga lite grand och diska lite. Men sen tyckte Juha att jag skulle gå och lägga mig en stund och vila och då gjorde jag det. Jag sov, djupt, i en timme och låg kvar efter det för att slumra till en halvtimme till eller så. När jag äntligen gick upp hade Juha skrivit ett inlägg på vampyr-forumet och när jag läste det blev jag glad och lite piggare igen. Nu har jag också nästintill svept en mugg med varm choklad så sockret sätter väl in snart så jag blir pigg och trevlig tills svärmor kommer.

Igår laddade jag också ner nyaste versionen av MSN. Jag tycker hittills att den inte har lika många valmöjligheter vad gäller utsmyckning och design som den förra men den har en funktion som heter "skal" som jag inte har provat än som har med designen att göra. Inte för att det är så jätteviktig med hur självaste messenger ser ut men det kan ju vara bra om man hittar till sin mejl.


Appopå design och layout, är det någon som vet hur man kan få bilder som ligger inne i texten och inte helt sonika bryter av och tar upp en rad med hela sin höjd så kan ni väl berätta det för mig. Tack så mycket.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du behöver ju bara markera bilden & sen klicka på höger eller vänsterjusterat. Om det va det du menade. :) Nu funkar min bil igen, säg en dag :)

2009-03-15 @ 23:37:15
URL: http://sandracrx.blogg.se/
Postat av: Malin

Nej det va inte det jag menade. Jag vill att texten ska kunna fortsätta bredvid bilden i flera rader, inte att bilden ska pressa sig in och skapa ett jättemellanrum mellan raderna.

2009-03-16 @ 08:50:56
URL: http://malinkansy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0