Ny månad, förmodligen underbar den med

Nu är det mars och de flesta jag mött vill att det ska bli vår, sol och varmt. Jag kanske inte borde vara annorlunda men jag kan inte hjälpa av att bli glad när regnet och slasket som jag traskar hem i förvandlas till snö strax innan jag är framme. Härliga vita flingor faller runt mig och lockar fram ett leende på mina läppar. Det är en bra dag, alldelles lagom vårig och vintrig och jag är på väg hem till min underbara man.

När jag kommer hem är han nyklippt och möter mig med en kram i hallen. Han säger att jag är blöt och mycket riktigt så har droppar av regn och snö fastnat på jacka, mössa och vantar. Men det gör ingenting för han lägger mössan på elementet. Varför ska jag då hålla med alla andra i att snöblandat regn är tråkigt, ruggigt och det sämsta vädret som finns, när jag själv är på toppen humör? Nej, jag är Malin och jag gör som jag vill, det blir bäst så.

Dessutom så tror jag att om jag är positiv om till exempel vädret och öppet visar det, då börjar andra tänka att det är nog inte så farligt, jag kanske kan vara glad jag med. Alternativt så blir de irriterade på att jag är så glad när de är så bittra, men jag tar den risken varje dag när jag går till jobbet, till affären, på bussen eller någon annan stans. För möjligheten är ju ändå större, i mitt tycke i alla fall, att jag gör någon glad =)


 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Snygg kalender! Kommer ingenstans imorgon tyvärr, vi får ta det när bilen kommit igång igen. Måste byta förgasare osv osv... :/ Life is a bitch!

2009-03-02 @ 21:34:23
URL: http://sandracrx.blogg.se/
Postat av: Carro

Åh! Jag känner hur leendet sprider sig över mina läppar. Plus att jag oxå gillar snö!

KRAM

2009-03-03 @ 09:06:09
URL: http://caramellen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Missa inte min filmtävling i bloggen :)

2009-03-04 @ 22:57:54
URL: http://sandracrx.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nu funkar bilen, tror jag! :) Säg en dag nästa vecka. :)

2009-03-06 @ 11:01:04
URL: http://sandracrx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0