Måndag igen och igen

Måndag igen. Det tycks mig just nu som att det blev många måndagar i rad där. Nu har jag nämligen vart på Arbis fem dagar i rad, en helt vanlig arbetsvecka alltså, förutom att jag skippade måndag och tisdag för att jobba lördag och söndag istället. Det lät som en bra idé just då, Juha skulle ändå jobba på helgen och de lediga dagarna var väl behövda, men sen idag kom jag på att nu får jag jobba tio dagar i rad. Det går väl det med men, för att en gång skull vara lite som alla andra, just nu är det måndag och från vad jag har hört ska allt vara lite extra jobbigt då =)


Men men, Juha är frisk nu i alla fall och det är skönt för både honom och mig. Imorgon hoppas jag på syjuntan jag aldrig fick, det vilar lite vanskligt på Sandras bil "så som på eggen av en kniv." Fast jag ska inte klaga, jag har sytt nu på Arbis och det har varit jättekul. En något så när kopia av en korsett från 1873 som jag blev klar med igår. Det är bara ett prov men om Robin är nöjd med utformningen så vet jag precis vad jag ska ändra för att den ska fungera till dagens dans-tjejer.


Det var allt för just nu. Jag uppdaterar lite senare idag med lite bilder. Hej svejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0