Inte som jag tänkt mig

Nej det blev bara inte så som jag hade tänkt att det skulle bli. Igår när jag kom hem från jobbet skulle jag ju skriva blogg, dammsuga och tvätta. Men med mobilen på laddning kunde jag inte föra över bilderna, en ursäkt kanske eller så är det helt enkelt så att jag inte ville skriva senare på kvällen. Dammsugningen sköts upp till förmån för diskande och handtvätt samt lite matlagning och tvätten uteblev på grund av att det inte fanns någon tvätt-tid. Det tycks vara så att där vi bor nu måste man boka tvättpass en vecka eller mer i förväg om man ska få den tid man vill ha/kan tvätta på. Jag då som är en sådan person som gör vad jag känner för för studen och ofta bara tar dagen som den kommer, har lite svårt för det men jag får väl lära mig. Som Darwin sa "survival of the fittest", den starkaste överlever och det är väl ändå den som kan anpassa sig efter situationen? Kanske en extrem liknelse, en tvätt-tid och en kamp om överlevnad väger inte lika tungt i vågskålen, men ändå, tankar kommer inte alltid i rätt styrka om man kan säga så.

Träningen då, den har jag inte skrivit om men det är i alla fall så att jag har bett syster yster om ett träningsprogram och snäll som hon är gjorde hon ett för hemma träning och ett för gymmet. Jag hade, ivrig för en gångs skull när det gäller motion, tänkt att pröva gymmet idag, men snuva, ont i halsen och allmän matthet tyckte annorlunda. Men jag är i alla fall inte döendes eller ens sängliggande. Jag kunde jobba även om det stundom var segt och då tänker jag inte klaga heller, det är ju faktiskt så att det kommer fler dagar =)

Nu ska jag titta lite på Project Runway Canada bara för att det är kul. Om det skulle hända att jag får lite inspiration så är ju inte det fy skam heller.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0