Carneval a la Rio

Jo, nu har jag sytt ännu lite till. Jag har faktiskt hunnit med att sy litegrann hemma också (på en medeltida klänning i svart linne med kantband i guld och rostorange brokad), men mest har jag sytt på jobbbet och det är det ni ska få se lite av nu. Det är nämligen så att en dam kom till Robin, el bosso, och frågade om vi kunde fixa en carneval outfit till henne. "Visst kan vi det!" sa Robin, och så blev det så. Mitt mellan tyllkjolar och korsetter fick jag hoppa in och göra det här och det var riktigt skoj. Det enda som är tråkigt är att jag inte gjort kjoldelen,den delen med 3 våder av glittrigt tyg med paljetter och pärlor på, men jag har gjort resten vilket inkluderar överkjolen(draperingen), tyll-turniren och de stora paljetterna på kjolen. Mest stolt är jag över korsetten. Boleron ligger också på min happy-lista.

Eftersom det är ett helt projekt på en gång så blir det ganska många bilder men det får ni helt enkelt stå ut med =) Jag ska till och med se om jag kan komplettera med en bild där allt sitter rätt på dockan, med halsband till också.


Korsetten

   
   
   
 


Boleron

 
 


Kjolen
, turnyr och drapering

   
     


Plymerna

     
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0