Nulägesrapport

I brist på ork att hämta mobilen och lägga upp bilder från diverse sömnadsprojekt kommer här några bilder ur min almanacka.

     

Ja, jag har inte så mycket ork just nu utan känner bara för att sitta framför datorn tills Juha kommer hem från jobbet om en dryg timme, kanske en och en halv. Det finns dock en orsak till att jag inte har energi, vilken är att jag har diskat, dammsugit och torkat av saker. Plus att jag har packat upp våra nya möbler som kom igår. Det rör sig om två byråer och två set med bord till vardagsrummet. Synd var bara att en av byråerna had blivit slagen på ett hörn i frakten. Jag kanske ringer till Mio imorgon och frågar om man kan göra något åt det, när jag skulle ringa idag hade de redan stängt.

Vi har för övrigt tagit tag i en riktigt bra och trevlig försäljare där på Mio som alltid hjälper oss. Hon var lite inne på att jag skulle sy en klänning till henne och hennes väninna, men jag tror att budgeten talade mot den idén. Synd tycker jag eftersom det hade vart både roligt och trevligt. Men jag har mycket att sy och får ha det roligt med det istället.

Nu när jag ändå har berättat lite om idag kan jag passa på att kort nämna mitt besök på arbetsförmedlingen. Jo, jag var där igen. Men den här gången skulle jag bara lämna en blankett för att få ut pengar. Dock så hade jag två blanketter som skulle skickas in samtidigt och fick därför vänta i kö i tio minuter en kvart för att få ett gem. Ja, det är sant. Jag trodde jag kunde få en underskrift direkt men icke. De gör på ams som de gör på ams och jag kommer nog alltid att vara irriterad när jag ska dit. Bara atmosfären är ju negativ och betyngande. Det faktum att de andra som jobbade i och runt service-disken bara stod och pratade skitsnack med varandra hjälpte ju inte för att bättra på erfarenheten. Men men, vad är en bal på slottet som askungen säger.

Nu ska jag nog kika lite på vampyr-forumet igen. Att skriva är kul och givande och då jag inte är på dåligt humör längre kan det vara skönt att göra något man tycker om ändå =)

Hejsan hoppsan!

PS. Av någon anledning så blev det helt fel med mellanrumen i mitt föregående inlägg. Jag får ursäkta, det måste varit svårt att läsa det när det var så ihoptryckt. Nu är det fixat i alla fall om ni nu skulle vilja läsa det igen, alternativt inte har läst det. DS.

Kommentarer
Postat av: bojan

Konstigt o deprimerande att arb.förm.fortfarande är så" seg ".

Lycka till med byrån.Bojan

2009-04-17 @ 16:04:43
Postat av: Niklas

Bra kämpat Malin, mycket fint med dammsugning och så. Och vad roligt med nya möbler! Då är det väl snart dags att hälsa på igen då nu när ni har massa nytt :). Hade fint!

2009-04-21 @ 22:24:07
Postat av: Niklas

Bra jobbat Malin med dammsugning och så! Mycket fint. Tråkigt med ams menmen det är som det är. Dags att komma å hälsa på snart igen då nu när ni har ny lägenhet och nya möbler och för att träffa er förstås ;) Hade fint!

2009-04-21 @ 22:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0