Fippla, klura och sy-junta.

Jag ägnade lite tid till att försöka göra den här sidan lite mer personlig och kom så långt till att jag nu förstår vart jag ändrar vilka färger och stilen på texten. Det hade varit lättare om allt var skrivet med HTML tags i stylesheet men så var det icke utan det va CSS och då blir det inte som jag vill riktigt.

I vilket fall som helst så ska jag klura lite mer på själva temat, det kommer nog inte vara grönt men det e skönt just nu för ögat tycker jag. Ska bli lite roligt att pyssla med photoshop och fixa bilder och så när jag väl vet vad jag vill ha.



Nu vet jag vad jag ska skriva iallfall. Igår hade jag och Sandra syjunta. Vi funderade över varför det hette "junta" men visste inte riktigt. Idag slog jag upp det i Svenska akademiens ordbok(SAOB) på nätet och det stod så här: "sällskaplig samman­komst; gille" vilket det ju va även om vi nu bara var två personer vilket jag inte skulle klassa som ett gille.

Men det stod också; "De rebelliska damerna sam­las till sina juntor för att diskutera.", vilket var lite roligt tyckte jag, som att vi träffades för att konspirera mot det mansdominerade samhället som rådde när ordets användes på det sättet och smida planer till hur vi skulle få all makt.

Sedan fanns det faktiskt ordet "sy-junta" i uppslagsverket också, vilket betydde: "sällskaplig sammankomst vars deltagare i huvudsak ägnar sig åt att sy" och det stämmer ju precis. Det ska jag också tillägga att det var väldigt trevligt och jag hoppas att vi kommer konspirera lite till i framtiden.

Jag ska berätta mer om vad som syddes och har sytts de närmast passerade dagarna men då vill jag ha bilder också så det får vänta ett litet tag.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, det va ett lärorikt & intressant inlägg. Du kan ju börja med dagens ord eller nått. :) Ord som man använder men inte riktigt vet vad de betyder. Hehe! :)

2008-09-10 @ 10:02:55
URL: http://sandracrx.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej!:o)

Roligt!!!

Vad kul att du bloggar syrran!

Kaske kommer "mina" alster att hitta hit oxå ;o)

Spännande att läsa vad du pysslar med...o höra hur du mår, och så..

Mina mått förtusan! ;O)

Sedan juni, men kan inte skilja så mycket.

Bröst: 84

Midjan smalast: 64

Midjan bredast 77

Stussen: 92

Kanske skulle mäta något mer??

Ha en kanonfindag!

P&k / Storasyster

2008-09-10 @ 10:17:58
URL: http://caramellen.blogg.se/
Postat av: Niklas

Hoho så skoj! Vilket perfekt namn "Malin kan sy" Hoho keep up the good shit Malin!



Hare skitbra!

2008-09-10 @ 10:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0