Idéer, tankar och lite om julen

Nu så! Jag blev faktiskt bättre och bättre under dagen, behövde bara få i mig lite blåbärssoppa, vätske ersättning och vitt bröd sen så var det åka av. Idag har jag lämnat ut kläder till fem personer som ska ha personalfest ikväll. Det är så roligt att hjälpa folk som är så positiva och fulla med energi och när det dessutom handlar om kläder, paljetter och fjädrar så blir jag extra glad. Jag blev bra sugen på att prova ett par cancan skor när kunderna utbrast att gu' så sköna de var, kanske får jag tid att göra det imorgon.

Jag har också skissat lite på mammas avslutningsklänning och har bestämmt mig vad jag tycker att hon ska ha, nu är det bara upp till henne att tycka likadant. Men faktiskt ska det bli jättekul att sy en klänning till henne hur hon än vill att den ska se ut och då får jag ju träffa henne också, nått som händer alldeles för sällan.

Sen var det Julen också. Vad fort den kommer i år, jag har inte köpt eller ens tänkt på julklappar så vi får se hur det blir med det.  Någon gran eller något julpynt blir det inte i år i alla fall, varken jag eller mannen min är så sugen på det, speciellt eftersom det ska vara städat för inspektion av lägenheten den 13 januari. Julskinka blir det i alla fall för det fick gubben i paket från jobbet och det ska bli gott.

Nu längtar jag till imorgon eftermiddag för då blir jag och Juha lediga och kan spendera helgen tillsammans och göra precis vad vi vill. Till imorgon förmiddag har jag en fundering om att åka tidigt till praktiken, runt 5.00 si sådär, för att sy på min korsett och sluta lite tidigare på dagen med gott samvete. Vi får se, men just nu ska jag ägna mig åt den här kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0