Corylus avellana i ett annat sken

Med att årstiderna skiftar och man vandrar fram längs livets krokiga stig,en väg full av äventyr och nya upplevelser, så känner man ibland att man vill förnya sig själv lite grand också. I detta fall så syftar jag på det nya utseendet för min blogg. Nej, upplägget är det samma, det är bara baneret som blivit lite större, men färgerna har skiftat. Jag fick idén till att dekorera om när jag såg igenom mitt bildarkiv djupt inne i min kära Nisse (Ja, på Alina Systems döper de datorerna vid namn) och kom över en bild på Coryus avellana eller med ett annat ord: Hassel. Det var dock inte en originalbild utan en jag tidigare hade experimenterat med någongång i samband med att jag skaffade en ny version av Photoshop. För som de flesta även icke trädintresserade känner till är det få träd som bär lila blad.



På Arbis har jag haft, mer eller mindre, en prao elev som är lika gammal som min äldsta lillasyster. Då den konstnärlige ledaren, som är och var handledare till mig och praoeleven, hade fullt upp med att förbereda cabaréen på Östgöta teatern inför premiären imorgon så fick jag ta över mycket av det ansvaret men det kändes bara bra eftersom det betyder att de litar på mig och så får jag också öva på hur det kan kännas att ha en nyanställd, om jag får likna det vid det. Allt som allt så var det väldigt trevligt med sällskap och jag och prao eleven kom bra överens. Jag kände mig även lite vuxnare när jag faktiskt inte var nyast på Arbis och då jag fick ta en mer aktiv roll i en annan människas liv. Jag hoppas att det inte låter som jag får storhetsvansinne nu bara.

Jag har också varit på ett möte och framtiden ser lite ljusare och mycket intressantare ut än vad den gjorde för två månader sedan. Hur det än blir med jobb och möjligheter till inkomst via Arbis så vet jag att jag kommer att vara kvar där på något sätt. Vare sig det blir att hjälpa till med lagning, ändring och uthyrning eller ett fikabesök då och då vet jag inte men jag känner inte att man behöver veta precis allt som ska hända heller. Det jag vet är att jag har ett stort intresse för historiska kläder och det uppskattas på Arbis och att det finns folk där och därikring som kan hjälpa mig att utvecklas som sömmerska och det känns jättebra.



Vad som annars har hänt är bland annat att Sandra har varit här på syjunta igen. Eller det var meningen att det skulle vara det men eftersom hon inte tog med sig något tyg så satt vi istället och samtalade och hade det trevligt på ett icke-syigt sätt. Det är ju inte fy skam det heller men jag blev väldigt sugen på att sy när vi hade pratat om det och kvällen efter så klippte jag ut lite delar till en medeltidsinspirerad tunika i ett rött krossatsammets tyg. Jag tänkte sätta ett fint band av en guldaktig färg längs alla kanter så att det ser lite majestätiskt ut. Då tror jag att jag kommer att känna mig fin och det komer att vara roligt att göra också för jag har gått och tittat på sådana band och velat använda dem til något sedan jag gick i gymnasiet och det är ju minst fyra år sedan.



Jag har också deltagit som spelare i flera rollspelssessioner, något som verkligen är jättekul. Man vill att tiden ska gå lite saktare så att man hinner med att spela mer, men å andra sidan blir det ju saker kvar att göra när man inte riktigt hinner "färdigt" med allt. Nu kan man ju aldrig riktigt bli färdig i ett rollspel, ett äventyr väntar alltid bakom nästa hörn, men man kanske vill hinna med vad som hände just i den byn eller på det slottet eller i den labyrinten och så vidare, i alla fall.

Favoriten just nu är rollspelet som min man har gjort och fortfarande håller på att utveckla. Jag tycker om att spela krigare och även om jag har gjort många olika krigare till hans värld så får man ut någontng nytt, roligt och spännande var enda gång.

Sedan har vi ju även Werewolf och Vampire som är två av White Wolf's mycket bra rollspel. Jag tycker speciellt om sista sessionen av werewolf där min karaktär fick lite konkurens om ledartiteln in flocken. Det ska bli intressant att spela vidare. Om vampyr ska jag inte säga något utifall någon i den andra spelargruppen, som spelar igenom samma historia, ser det här. Men jag kan säga att sista sessionen var mycket spännande och givande och då vi va tvugna att sluta mitt på ett mycket spännande ställe, där min karaktär befann sig i en prekär situation, så ser jag fram emot att ta upp den tråden igen snart också.

Kommentarer
Postat av: Sandra!

Vad fin bloggen har blivit Malin! :) Ja, jag ska återgälda dig med en syjunte kväll en annan dag. Får nog bli efter jul & nyår & allt sånt.

Kul att höra att ditt möte va positivt, & jag håller tummarna för dig! :)

Nu ska jag uppdatera min blogg. Kram

2008-12-14 @ 17:34:52
URL: http://sandracrx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0