Måste få sy!!!

Hej!


Fin bild va?

I alla fall. Nu när solen börjar smälta bort all snö och locka fram knoppar och grönt igen så får i alla fall jag massor av energi och idéer till vad jag kan sy till mig själv. Jag känner att jag måste få utlopp snart. Jag måste få sy någonting färgglatt, något intressant, något som jag tycker är roligt, annars spricker jag! Usch, jag tycker inte om att använda utropstecken. De är så stressande och högljudda, men nu känner jag att jag måste.

Jag är inte sugen på att sy korsetter, det är inte min största passion egentligen, även om det är jättekul att sy något så strukturerat. Jag älskar när det är många små delar och massor med sömmar, det blir som att bygga något och det är skojigt. Istället känner jag(som nästan alltid på vårkanten) att jag vill sy en vårjacka. Jag har ju trots allt köpt tyg till minst tre stycken av de idéer jag har fått under de senaste åren, men aldrig satt mig ned för att verkligen göra nått av det. Jag känner också för att sy en kjol i ett grön/svart rutigt tyg som jag har och jag tror jag ska börja med den. Det tar ju inte lika lång tid som en jacka så jag kanske hinner bli färdig i helgen, skulle vara nice.

Men först ska jag, har jag sagt mig själv, sy färdigt ett par byxor och en tröja till min svärmor. Fast det blir nog två tröjor för hon köpte så mycket tyg, det blir hon nog glad över nästa gån vi hälsar på. Hon ska ha det på jobbet och det känns bra att sy något som faktiskt kommer att användas i verkliga livet, inte bara på scen eller som en kul sak som får hänga i garderoben.

Imorrn blir det nog till att ta lite bilder på produktionen och sen ska de upp här på kvällen.

Tills dess, skepp å hoj!

Kommentarer
Postat av: webby

!!!!!!! jag tycker det är bra med de där utropstecknen!!!! jag ska nog ta och kopiera av den tekniken till mig själv!!!! Nu sätter vi igång och syr något åt oss själva!!!! ;)

2011-03-13 @ 18:39:06
Postat av: Malin

Hihi =)

2011-03-13 @ 20:09:11
URL: http://malinkansy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0