Skimmer och teater

Jupp, det e ordet för den klänningen jag håller på att sy till min storasyster just nu. Jag upskattar att jag har ungefär 2-3 timmars arbete kvar. Det blir en halterneck-modell med rundad ringning, söm över bysten och två lager i kjolen, det översta vilket är öppet i fram som ett A och rundat ner mot fållen.

Annars har jag sytt ite blandade saker till Teterbåten i Motala, som har premiär den 16:e juli. Rumpkuddar, vardags-showgirls(sytt ihop befintliga plagg och dekorerat upp dem), dekorerat hattar mm.






En turkos och lila.




En röd och gul(jackan på sista bilden va för att testa, det blev den röda)




Grön och blandade rutor och mönster, min favorit =)


Jag har gjort en halv till också, min praktikant fick avsluta den och två till så att vi skulle hinna med eftersom jag sydde upp en ny(helt ny!) turnyrklänning! Det är en vit underkjol, en lila kjol dekorerad med band och puff i bak, en lila korsett och en lila kort kavaj. Och(!) jag dekorerade upp en show-hatt till henne också =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0