Jo sörru det du

Ja a nu har jag officiellt blivit spelledare(kan inte hjälpa att tycka att officiellt inte borde stavas så, rätta mig för gids skull om det är fel). Två söta flick-toreadorer och en juha-nosse fick vara med i ett introduktionsäventyr till Londons kalla gator en vinternatt i december 1887. Jag är ganska nöjd med min instats, vet förståss saker som kan förbättras och saker jag ska vara hårdare på/kvickare med nästa gång. Men skoj var det och jag är osvensk just nu och gottar mig i min stolthet. Det ska bli spännande att fortsätta men jag tror minsann jag måste spelleda lite fantasy innan dess med min man. Han är riktigt hungrig på xp tror jag =)


Jag har fått spela Götterdämmerung också. Ett svenskt skräck- och mysterierollspel som utspelar sig i 1700-talets sverige(eller ja, en session var vi faktiskt i Paris också). Jag spelar en kvinna som är låssmed, men helst utöver sin passion som kombatant istället. Hon är något ivrig och lite,för mycket skulle några säga, nyfiken vilket ofta gör att hon hamnar i intressanta och oftast lite farliga situationer. Vålnader, gargoyler och hemliga sällskap börjar bli vardagsmat allt eftersom hon sjunker djupare in i en dold men ack så verklig del av vår värld. Jag ser myckt fram emot att fortsätta. Typiskt att Juha jobbar natt just nu bara!


Jag köpte tyg idag, igen också. Ett röd/rosa rutigt, lätt vaxat tyg som kommer bli underbart tjusigt som en vårkappa mot lättare duggregn. Sen köpte jag också ett tyg med röda blommor på lila botten som jag ska göra någon slags klänning av till sommaren/våren som så småningom borde komma tycker man. Om den inte gör det så köpte jag ett ylletyg också för några dagar sedan till en riktigt gedigen vinterkappa. Om jag har ett år på mig innan nästa kalla säsong, tänkte jag, kanske jag till och med hinner färdigt.


Oooh jag blev ju riktigt besviken på att den Terry Pratchett bok jag köpte(Folklore of the Discworld) inte var en novell utan mer av ett uppslagsverk, så idag svängde jag förbi akademibokhandeln igen och upptäckte till min förtjusning att de hade fått in nya Pratchett böcker! Nja, kanske inte nya som i just utgvina, men i vilket fall var det sådana jag inte läst. Jag köpte en som heter "Making Money", kommer nog att köpa "Carpe Jugulum" ockkså för Juha sa att den är jätterolig, och so far så är den riktigt bra och Pratchett-ig. Mycket myckt nöjd.


Inte riktigt som min Götter-karaktär, men hon är mycket för revolver och klär sig oftast i manskläder(alltså inte korsett) i alla fall. Känslan stämmer ju, det skulle vart ett spöke i bakgrunden bara =)



Kommentarer
Postat av: Hanna

Så bra att du övar på att sy kappor! Då kan du sy en till mig sen också ;) Det vore iaf himla gulligt!



Du skulle bara veta hur avis jag är på dina nya Pratchett-böcker. Jag har inte läst dem jag heller och jag har inköpsstopp på böcker (har du hört något så dumt!?) för tillfället.

2010-01-26 @ 09:45:11
URL: http://thiefoftime.wordpress.com
Postat av: Malin

Hehe ja du är det något som känslan att man inte borde köpa tyger för att man har en kista full + lite till och aldrig tycks hinna sy något av det? Isåfall ja, jag har hört något så dumt. Men böcker är ju fina att ha i bokhyllan också och det är kul att ha när man väl blir sugen =)

2010-01-26 @ 21:36:11
URL: http://malinkansy.blogg.se/
Postat av: Trrr

Hej hej!

Letar rollspelsintresserade folk som skulle kunna förgylla min blogg med lite idéer. Har ett spel under utveckling och bloggar om det för att väcka min egen lust. Så kolla gärna in det!

2010-02-07 @ 20:25:00
URL: http://greyzonegame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0