Vad som händer

Idag är en sådan där dag då jag vill krypa upp i soffan och titta på de tre musketörerna tills Juha kommer hem. När man mår lite sisådär önskar man att man inte va tvungen att åka buss och framförallt att inte va tvungen att vara social, trevlig och uppåt. Men klockan två idag kommer det två pojkar från De Geer till Syan för att hämta kavajer och slipsar som de ska hyra och jag måste se över den ena, en vit, för att se om man kan få bort lite fläckar på den innan de kommer.

Men har man lovat något så ska man hålla det och näst efter det man har lovat sin man så är kunder viktigast att hålla nöjda och glada, annars får man aldrig några pengar. I arbetssammanhang ska man framgå som proffesionell, säker i det man gör och positiv, då blir upplevelsen bäst för både en själv och kunden och arbetsgivaren(om man har någon). Jag hoppas jag kan göra det idag, fake-a brukar ju gå en stund i alla fall även om det är tråkigt att det ska behöva vara så.



Men det händer inte bara dåliga saker. Igår, när jag väl kom iväg till praktiken, så fick jag en massa saker gjorda. Vi flyttade bord och stolar, dukade upp till fest (70 champangeglas den här gången fast gästerna var 68, såg bättre ut tycker jag) och satte upp draperier av vita boor på sidorna av scenen. Jag hann även med att ta hand om tre andra kunder, också från De Geer, som ville hyra schlager kläder. Lite extra service fick en av kvinnorna då hon glömde sin stegräknare och fick komma och hämta den sen, efter att jag hade gått med den i några trappor och ökat på stegen.



Jag är sugen på att sy också men orkar inte riktigt när jag mår så här. Igår ringde det en potentiell kund som vill ha en två kvartsärmad bolero gjord av svarta fjäderboor och om det blir aktuellt så ska det bli intressant att sy en sådan. Jag har också det röda tyget jag klippte ut förra veckan som jag ska sy en tunika av. Jag tror att jag har bestämmt mig nu för vad slags ärmar den ska ha. Sedan så ringde mamsen igår och hon vill ju att jag ska sy en avslutningsklänning till henne till när hon slutar sjuksköterske-utbildningen i mitten av januari. Och så har vi ju Tjadden revyn och alla kläder som kommer att behövas ändras på där. Förhoppningsvis så sitter killarnas kläder bra redan. Som jag tror så kanske jag får ta in i ryggen på en väst eller två och ändra längden på byxbenen, men jag hoppas att det är så lite som möjligt så att vi hinner med. Annars får jag väl helt enkelt jobba lite extra på helgen också, om jag är frisk då, så att det blir klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0