Ja men jag vill sy mera. Varför hostar jag?

Jag sydde faktiskt färdigt byxorna till svärmor igår! Helt otroligt. Jag är nöjd i alla fall och hoppas att det inte blev för stora. Jag får hoppas i så fall att det tas som smickrande och så får jag ta in dem så de passar som de ska.

Jag har fastställt att jag är ovan med att sy i trikå, och att jag tycker det bråkar väldigt ofta med sömmarna. Fast igår gick allting riktigt bra. Lite tur ska man ha! Men så är man ju skicklig som tusan också =)

Här är lite bilder. Mest stolt är jag över fickorna faktiskt. Jag gillar speciellt ena framfickan som har en liten ficka ovanpå sig. Hoppas svärmor gillar dem också.

Färdigbilder:

Fram, bak, bakficka:


Framficka vänster, framficka höger + ögla till nycklar eller nått sånt tänkte jag, fåll av byxben:


Proccessbilder:
Vlieseline förstärkning innan jag sydde knapphål. Resår fastsydd i sidosömmar på linning för att den inte ska vrida sig(det är så jobbigt tycker jag), med mellanrum som snöret löper genom, linningen ihopnålad:


Byxorna är sydda i en marinblå, jättemjuk och härlig trikå. Jag har designat modellen själv, med söm mitt fram på benet och en rundad söm som går över rumpan och ner längs benet. Fickorna är fastsydda med 3mm bredd 3mm lång zig zag. Jag tyckte det blev jättefint så.

Sagan är den att jag sydde ett par kornblå byxor till mig själv i samma modell, Juha visade dem för sin mor och hon ville ha likadana, fast med fickor på eftersom hon skulle ha dem till jobbet. Det här var flera år sedan, jag skäms lite för det men ibland så kommer jag helt enkelt inte till skott. Nu är det i alla fall klara och jag har börjat kika på tröjorna jag ska sy så de ska bli färdiga den här månaden i alla fall tänkte jag.



Kjolen som jag pratade om då? Jo jag sydde på byxorna fram till klockan åtta, varpå jag åt, gläppte fram och tillbaks mellan "melodi"-festivalen och familyguy och sedan så spelade jag dragon age II fram till ungeför 4.00. Man måste ju ta vara på den helg man får =) Jag tror att jag ska sy svärmorsans tröjor först, fast man vet ju aldrig hur det blir.

Så här såg det ut i backen hemma hos oss igår förresten. Ingen snö, inga kängor, istället var det springskor, sol och grönt.

 

Härligt värre!

 

Nu ska jag bli frisk från min rethosta och förhoppningsvis komma mig för att sy lite mer.

 

Hej svejs!

 


Kommentarer
Postat av: webby

Great, nu är du på G... släpp inte taget bara! :)

2011-03-13 @ 18:42:31
Postat av: Malin

Jag ska försöka =) Började till och med leka med mönster till kjolen nu. Är inte helt dundersäker på modellen bara men det är kul att leka.

2011-03-13 @ 20:08:32
URL: http://malinkansy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0