Skönt att sy igen

Att göra saker i sin egen takt tror jag är viktigt. Då kan man ha skoj med det man gör och inte bli uttråkad. Samtidigt kan det ibland vara skönt att ha ett bestämt datum när man ska vara färdig eftersom det oftast innebär att man inte skjuter upp saker utan tar tag i dem istället. Efteråt känns det så skönt att ha gjort något vettigt, även om man stundoms kan ha varit sugen på att bara slappa.

Just nu så håller jag på att göra mönster till farmors klänning som jag ska sy i helgen. Det blir en lila kreation i taft och blir nog riktigt kul att jobba med. I det här fallet så är det en blandning av att jag vill och att jag måste och det känns som en ganska sund mix just nu. Jag känner att jag verkligen vill sy igen och det är en känsla jag vill ta vara på och göra någonting av. Att jag sedan inte syr på något till mig själv spelar mindre roll, det är ändå lättare att prova av på någon annan och så mycket mer lärorikt.

Jag vill bli bättre på allt. Att göra mönster, skära till och sy och inte bara till mig utan till alla möjliga kroppsformer. Det blir man inte av att sitta och inte sy och därför uppskattar jag sådana här tillfällen när jag "tvingas" ta tag i mitt intresse. Jag gillar en utmaning och kragen till den här klänningen kommer sannerligen att bli en. Ett intressant projekt blir det också i sin helhet, spännande.

Nu ska jag lyssna mer på Dream Evil. En ängel gav ju mig en invit till Spotify så jag kan hitta alla deras skivor och mycket mer. Soft power metal gör min kväll mysig fast än den spenderas ensam =)


Kommentarer
Postat av: Madelene

Vilket motiverande och härligt inlägg!

Lycka till med ditt lila projekt och hälsa farmor så varmt från mej.

Kramis!

2010-04-09 @ 16:20:46
URL: http://vicktigt.blogg.se/
Postat av: Hanna

Lyxigt med en invit till spotify!

Ska bli spännande att se kreationen när den är klar :)



Kram

2010-04-11 @ 13:03:23
URL: http://thiefoftime.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0