Blodsugare, myror och kostymnissar

Här om dagen så färdigställde jag bakgrunden till min vampyressa Elizabeth Hope. Det var ett nöje att skriva lite igen, speciellt på engelska som jag känner att jag försummat lite på senare tid, och rollspel och vampyrer är något som alltid lockar. Denna gång valde jag att spela och skriva om en odöd pjäsförfattare och bakgrundshistorian blev dekorerad med diverse citat ur några av Shakespeares verk bland andra. Vampirellan själv blev lite makaber i hur hon finner sin inspiration, det blir lätt så när konceptet styrs av vad som spelas på forumet. Mannen och jag var överens om att en social karaktär som var snygg och rik och som inte kände några kval över att mörda folk skulle passa in bäst. Då skulle vi kunna spela med lite olika motståndare och därmed ha allra roligast. Jag har ännu inte kastat mig in i själva spelet men det koer jag att göra så småningom, man vill ju vara med att leka.



På Arbis har det också hänt saker. Jag skulle kunna berätta om hur man torkar 145 champange glas och ställer upp dem på ett snyggt sätt eller hur det är att dammsuga en hel salong, två foajéer och ett café, men det skulle vara tämligen intressant. Mer nyfiken skulle jag vara på vad som hänt på sömnads- och kostymfronten, om jag var en av er.

Det är nämligen så att på nyårsafton är det premiär för en revy som ska sättas upp på Lilla teatern i Norköping och till den så ska jag få vara med att plocka fram kostymer. Igår så tog jag mått på de tre dansarna, fem skådespelarna och så han som spelar piano förstås. Det var kul eftersom jag inte har tagit mått på andra än mig själv och klasskamrater förut.

Idag så började jag plocka fram lite av kläderna som pojkarna ska ha på sg. Det blir klassiska svarta kostymer med svart väst och enfärgade, kulörta skjortor. Alla ska få en varsin färg, det beror lite på vilka som passar vem vad det blir för något. Skor ska de ha också, svarta fin skor blir bra.

Dansartjejerna had också lite idéer och frågor som att "Om vi dansar så här när vi är myror, kommer extraarmarna att trassla in sig i varandra då?" Det var en mycket intressant och spännande upplevelse och man blir riktigt glad av att vara omgiven av så positiva människor med så mycket energi. Jag ser fram emot ett vidare sammarbete och även till att få se det slutgiltiga resultatet. Imorgon eller på torsdag ska vi nog gå till Lillan(Lilla teatern) för att se om vi kan hitta myror, humlor, en ängel och lite annat smått och gott.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det låter jättekul där borta på Arbis! :) & din blogg är sååå fin!

Vad önskar du dig i julklapp då?

2008-12-17 @ 08:30:55
URL: http://sandracrx.blogg.se/
Postat av: Malin

Fable 3, att få slippa julpynt, julmat och jul-djävlar och att få ha en syjunta hehe

2008-12-17 @ 08:40:19
URL: http://malinkansy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0